zondag 27 januari 2008

Nieuw college vergeet studenten totaal

“D66 vindt het bedroevend om te zien dat bij de portefeuilleverdeling van de wethouders (5 pagina’s dik) het woord student of universiteit niet voorkomt. De PvdA, Groenlinks, CDA en de VVD tonen ook geen ambitie in het nieuwe collegeakkoord op het gebied van studentenzaken. Slechts 2 zinnen worden gewijd aan studenten. Hierin staat dat het nieuwe college de taskforce studentenhuisvesting wil voortzetten.

Is het college vergeten dat Leiden een studentenstad is, waar 17000 studenten moeten wonen? Vindt het CDA studentenhuisvesting, nu ze in het college zitten, plots toch niet meer zo belangrijk? Heeft het college totaal geen ambitie?

Woordvoerder studentenzaken van D66, Elze ’t Hart, zal maandag 28 januari deelnemen aan het debat: “student versus stad” op de studentenvereniging Catena. Hier zal zij benadrukken hoe belangrijk het is dat de gemeente zich meer gaat richten op de belangen van studenten en welk pad moet worden ingeslagen door de gemeente.”