vrijdag 2 september 2016

Bos van Bosman blijft behouden!

In de vergadering van de raadscommissie Stedelijke Ontwikkeling van 1 september 2016 toonde D66 zich enthousiast over de plannen voor de nieuwbouw van Nieuweroord. Die wordt zodanig aangelegd dat het Bos van Bosman zelfs vergroot wordt. De oude tennisbaan die daar lag wordt opgebroken en aan het bos toegevoegd.

Nog maar iets meer dan een jaar geleden presenteerde wethouder Laudy het kaderbesluit voor Nieuweroord, waarin een hap uit het Bos van Bosman (rondom de tennisbaan) dreigde te worden genomen. Door grote druk van de omwonenden en (onder meer) de fractie van D66 is er toen een uitzonderlijk intensief participatie-traject ingezet. Het resultaat: alle fracties in de gemeenteraad zijn heel enthousiast over het ontwerp dat er nu ligt.

De oude Nieuweroord-flat (de zogeheten ‘hunkerbunker’), waar laatstelijk studenten in waren gehuisvest, is inmiddels gesloopt. Er is jarenlang gepraat over de vraag wat er daar nieuw gebouwd zou moeten worden. Onder het vorige college mislukte de aanbesteding en daarna moest het hele proces overnieuw. Voor het resultaat dat er nu ligt, geldt: het kostte wat tijd en moeite, maar dan heb je ook wat.

Er werd vanavond een maquette van het plan getoond (bovenaan loopt de Rijnsburgerweg). D66 complimenteert de omwonenden met hun jarenlange constructieve inbreng, en kijkt met hen uit naar de realisatie van dit mooie plan. Het wordt mooi wonen in het groen op deze plek.

Bos_van_Bosman_blijft_behouden!