donderdag 15 juni 2017

Nieuw raadslid D66 en een nieuwe sportwoordvoerder

Vanavond tijdens de raadsvergadering is Farokh Tahmasian beëdigd als lid van de gemeenteraad en is Bart Borst benoemd als duoraadslid in de raadscommissie Onderwijs en Samenleving (O&S). Bart Borst is tevens de nieuwe woordvoerder sport van de D66-fractie.

Farokh en Bart nemen de plaats van Aad van der Luit in respectievelijk de gemeenteraad en de raadscommissie O&S in. Tot zijn plotselinge overlijden vorige maand behartigde Aad van der Luit jarenlang de sportportefeuille voor D66 in de Leidse raad. In de vorige raadsvergadering op 30 mei heeft de gemeenteraad Aad herdacht met enkele persoonlijke toespraken en een moment van stilte.

Bart Borst is sinds 2013 verbonden aan de Leidse D66-fractie, eerst als fractiemedewerker en daarna als duoraadslid in de raadscommissie Stedelijke Ontwikkeling. Farokh Tahmasian was in de vorige periode (2012-2014) al raadslid en bleef daarna betrokken als duoraadslid. Hij zal zich in de gemeenteraad en de commissie Stedelijke Ontwikkeling gaan bezighouden met ruimtelijke ordening en wonen.