vrijdag 15 september 2017

D66 Leiden presenteert conceptverkiezingsprogramma

D66 Leiden heeft op 15 september het conceptverkiezingsprogramma gepresenteerd voor de
gemeenteraadsverkiezingen in maart 2018.

Paul Dirkse, Lijsttrekker D66 Leiden: “Ik ben trots op Leiden en ik ben trots op de plannen die D66 heeft om verder te bouwen aan de toekomst van de stad. Wij leiden de stad al acht jaar op onze optimistische wijze en willen dat graag blijven doen.”

Het conceptverkiezingsprogramma ‘Optimistisch Leiden’ is tot stand gekomen door tientallen gesprekken met leden, ondernemers, organisaties en bewoners uit alle delen van Leiden. De gesprekken zijn gevoerd onder leiding van de Verkiezingsprogrammacommissie. Jasmijn Touw, voorzitter VPC: “Ik wil alle Leidenaren bedanken voor hun bijdrage. Dankzij hen ligt er een programma voor de stad, door de stad.”

D66 gaat in het conceptverkiezingsprogramma voor een groen en duurzaam Leiden. Dit betekent de fiets op 1, een autoluwe binnenstad, een aardgasvrije stad, meer woningen voor starters en middeninkomens en een structureel duurzaamheidsprogramma. D66 wil daarnaast een gezonde stad, met meer groen en sportvoorzieningen op straat en in parken en geeft alle kinderen de kans om te sporten. Ook investeert D66 in het Leidse onderwijs en in de samenwerking tussen onderwijsinstellingen, bedrijfsleven, gemeente en Leidenaren.

Het verkiezingsprogramma zal definitief worden vastgesteld tijdens het Stadscongres op 2 december 2017.

Amendementen

De leden van D66 Leiden kunnen het programma met amendementen aanpassen. Over deze amendementen wordt tijdens de algemene afdelingsvergadering op zaterdag 2 december gestemd.

Lees hier het volledig conceptverkiezingsprogramma.