dinsdag 1 januari 2019

Bericht uit de Raad: vergaderen in Kersttruien

Waar hield de fractie van D66 zich in december mee bezig? Blijf via onze maandelijkse updates op de hoogte. Meer weten? Neem eens contact op met de fractie.

Tijdens de laatste Gemeenteraad van 2018 vergaderden de raadsleden in stijl in foute kersttruien. Dat bleef niet onopgemerkt en leidde tot een goede sfeer op Twitter. Daarnaast is natuurlijk serieus vergaderd over onder meer de toekomstvisie voor de stad.

Hoe willen we dat Leiden zich ontwikkelt de komende 20 jaar? ‘Deze vraag kan niet alleen in de raadszaal worden beantwoord. Het vraagt de input vanuit de gehele stad,’ benadrukte raadslid Sander van Diepen. Met stadsdebatten, enquêtes en andere vormen van participatie heeft wethouder Fleur Spijker al wensen en ideeën opgehaald van Leidenaren. Nu moet de Gemeenteraad aan de slag. Daarom diende D66 samen met GroenLinks een voorstel in voor meer open debat, zodat de Leidse politiek samen met de stad meer kan nadenken over de toekomst van Leiden. Het voorstel werd unaniem aangenomen.

Ben jij meer bezig met Leiden in 2019 dan Leiden over 20 jaar? Dan wil je vast weten waar de gemeente dit jaar jouw geld aan uitgeeft. Lees het via leiden.d66.nl/begroting_2019