zaterdag 19 januari 2019

D66 vrijwilliger van het jaar bekend

Vrijdagavond tijdens de nieuwjaarsreceptie van D66 Leiden is de vrijwilliger van het jaar gekozen. Sinds 2007 is dit een vast hoogtepunt tijdens de borrel Er waren 3 genomineerden, die zich afgelopen jaar hard hebben ingezet voor de vereniging.

Cor Arnoldus heeft als geboren en getogen Leidenaar en als kenner van de stad en van de politiek zich afgelopen jaar ingezet om Leidenaren te betrekken bij de activiteiten op het stadhuis.
Daarnaast was Sam Quax genomineerd, die binnen de afdeling met enthousiasme de Leidse debatclub heeft opgezet en heeft bijgedragen aan professionalisering van de afdeling door de campagne voor de GR2018 voor het bestuur te evalueren.
Maar de uiteindelijke winnaar is Liang de Beer. Als actieve deelnemende van het campagneteam tijdens de GR2018 en kandidaat, was ze op bijna alle acties aanwezig. Zoals voorzitter Jasmijn Touw het verwoordde: “Als alle vrijwilligers zich met half zoveel energie zouden inzetten als jij, zouden wij alleen nog maar D66-jassen zien op straat!”.

Liang heeft daarnaast namelijk ook het eerste lokale Els Borst netwerk opgezet, met als doel meer vrouwen in de politiek actief te krijgen. Veel afdelingen hebben haar voorbeeld daarna gevolgd en dat maakte de meest indruk op de jury dit jaar.
Naast deze drie genomineerden hebben nog veel meer vrijwilligers zich ingezet voor de afdeling. Ook hen dankt het bestuur voor hun bijdrage en men kijkt uit naar de verkiezing volgend jaar!