maandag 15 juli 2019

Ready for action: het hart van de Merenwijk krijgt een face-lift!

Het gebied rondom winkelcentrum De Kopermolen is verouderd en geen aantrekkelijk hart meer van de Merenwijk. Maandagavond is door de gemeenteraad een plan voor de herontwikkeling van het gebied aangenomen. D66-fractievoorzitter Vahit Köroğlu: ‘Er zijn veel intensieve gesprekken geweest met de bewoners. Met dit plan letten we goed om de belangen van de Merenwijkers. D66 is er trots op dat we dit samen met de Merenwijkers hebben kunnen regelen.’

In de nieuwe plannen komt renovatie en modernisering van het winkelcentrum voor. Ook is er ruimte voor woningbouw en andere extra voorzieningen. Het Merenwijkpark zelf, een belangrijke plek in de wijk, blijft in het plan groen.
Köroğlu, zelf woonachtig in de Merenwijk, noemt het vastgestelde plan nu al een succes: ‘Dit gebiedspaspoort laat heel goed zien dat in gesprek blijven met de bewoners helpt. De zorgen die er waren over het plan hebben we kunnen wegnemen door te luisteren naar de Merenwijkers.’

Voor D66 is het van belang dat de Merenwijk kan profiteren van een nieuw, eigentijds winkelcentrum. Waar groen, nieuwbouw, ondernemen en goede voorzieningen gecombineerd worden. Dat gaat nu gebeuren.