zaterdag 25 januari 2020

Sander van Diepen Leids raadslid van het jaar!

Sander van Diepen is verkozen tot Raadslid van het jaar 2019. Dat is 24 januari bekend gemaakt op onze nieuwjaarsborrel in grandcafé De Burcht door D66-kamerlid Paul van Meenen op verzoek van de jury.

Elk jaar kiezen journalisten en oud-raadsleden uit de Leiden het Raadslid van het jaar. De andere genomineerden waren Lianne Raat (Partij voor de Dieren) en Maarten Dirkse (VVD). Sander werd geprezen om zijn inzet op het verkameringsdossier waar hij voorkwam dat honderden studenten op straat komen te staan én zijn toewijding aan bouwprojecten als LEAD. “Als er één iemand is die we over tien jaar kunnen bedanken dat we in Leiden kunnen wonen, is dat Sander”, aldus Paul van Meenen.

Ook werd deze avond de D66 vrijwilliger van het jaar bekend gemaakt. Isabel van Zijp was de gelukkige naast de genomineerden Kees van der Meer en Max Dijkstra. D66-minister van OCW Ingrid van Engelshoven was ook aanwezig op onze nieuwjaarsborrel. Zij blikte terug op een goed politiek jaar, met het vrouwenquotum als haar persoonlijk succes.