dinsdag 6 oktober 2020

Wie wordt de beste conciërge van het jaar 2020?

Een bijzonder jaar vraagt om een bijzondere verkiezing! D66 Leiden gaat ook dit jaar weer op zoek naar de beste, leukste en meest behulpzame conciërge van Leiden. Verdient jouw conciërge de titel Conciërge van het Jaar 2020? Nomineer hem of haar!

Vorig jaar won conciërge Monna Nederstigt van basisschool Er-Risèlèh de verkiezing van Leidse Conciërge van het Jaar. De jury beoordeelde de genomineerde conciërges op behulpzaamheid, hun bijdrage aan een gezonde omgeving, een sociaal veilige omgeving en onderhoud aan de school.

Sleutelrol
Goed onderwijs en kansen voor kinderen begint bij een goede basis. D66 vindt het belangrijk dat onze jeugd naar school gaat in een veilige, schone, inspirerende en stimulerende omgeving. En daarom zijn conciërges van onschatbare waarde: als manusje -van- alles zijn ze overal te vinden en verrichten ze veel werk. Conciërges hebben een sleutelrol op scholen, maar hun werk blijft nog vaak onbelicht. Zeker tijdens de coronacrisis hebben veel conciërges er naast hun dagelijkse werkzaamheden meer verantwoordelijkheden bij gekregen. D66 wil met deze verkiezing de conciërges extra in het zonnetje zetten.

Nomineer jullie conciërge!
Heeft jouw school de allerbeste conciërge? Staat hij of zij altijd voor iedereen klaar? Nomineer dan jullie conciërge voor de verkiezing. Stuur uiterlijk maandag 2 november een e-mail met daarin in ieder geval de naam van de conciërge, de naam van de school én een korte motivatie naar concierge@d66leiden.nl. Geef daarin aan waarom juist jullie conciërge het verdient om dé Conciërge van het Jaar te worden. Op woensdagochtend 25 november zal D66 naar de school van de winnende conciërge komen om de prijs uit te reiken.

Stad vol talent

Leiden kent meer dan 120.000 talenten. D66 stimuleert dat iedereen zijn of haar talent ontdekt en ontwikkelt. Dat doen we door te investeren in onderwijs. Leiden heeft de beste onderwijsinstellingen. Wij zijn enorm trots op deze onderwijsinstellingen en de bijdrage die zij leveren aan de stad en aan de ontwikkeling van talent in de stad. De afgelopen periode heeft D66, samen met onderwijsprofessionals, een succesvolle onderwijsvernieuwing in gang gezet.

Omdat onderwijs staat of valt met de kwaliteit van docenten, investeert D66 de komende periode in Leidse leraren. Daarnaast geven wij onderwijsinstellingen de ruimte om te groeien en te innoveren. De gemeente moet actief meehelpen aan de ontwikkeling van de stad en haar inwoners door de stad open te stellen als citylab voor nieuwe ontwikkelingen. Zo kan iedereen een leven lang leren in de kennisstad Leiden.

D66:
► geeft extra aandacht aan kwaliteit en imago van VMBO, MBO en praktijkonderwijs, en de aansluiting ervan op de regionale arbeidsmarkt
► investeert in leraren in het Leidse onderwijs
► maakt extra geld vrij voor moderne schoolgebouwen
► geeft ruim baan aan (de groei van) kennisinstellingen
► verbindt onderwijsinstellingen en bedrijfsleven ter versterking van Leiden als kennisstad
► wil internationalisering faciliteren door passende huisvesting, gemeentelijke dienstverlening en internationaal onderwijs