zaterdag 4 december 2021

D66 Leiden presenteert kandidatenlijst voor de GR2022

D66 Leiden presenteert haar kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2022. Lijsttrekker Fleur Spijker: “Dit is een lijst om trots op te zijn, met een goeie mix van ervaren raadsleden en nieuw talent. Van studenten tot ondernemers. Ik ben heel blij met deze lijst en heb er onwijs veel zin in om met dit team de campagne in te gaan.”

Leden van D66 Leiden hebben op basis van de advies kandidatenlijst hun stem uitgebracht. Naar aanleiding van deze stemming is de volgende lijst vastgesteld.

Een deskundige en vernieuwende top 15

1. Fleur Spijker is al eerder in een afzonderlijke verkiezingen verkozen als lijsttrekker voor de Gemeenteraadsverkiezingen 2022 in Leiden. Zij timmert al jaren aan onze stad als wethouder Duurzame Verstedelijking, Ruimte en Wonen.
  2. IJsbrand Olthof stond de afgelopen jaren als raadslid klaar voor alle ondernemers in de stad. Als voormalig Leidse barman en retailer weet hij goed om te gaan met verschillende belangen en gaat hij voor leefbaarheid van onze stad voor iedere Leidenaar.
  3. Sander van Diepen heeft zich in de afgelopen jaren laten zien op het gebied van wonen en studentenhuisvesting. Hij wil samen, met alle raadsleden en in de regio, verder bouwen aan onze prachtige stad.
  4. Linda Beimer kent de Leidse gemeentepolitiek goed vanuit haar voormalige functie als D66 bestuurslid politiek. Met haar Twentse nuchterheid en hart voor democratie, pleit ze voor nog actievere betrokkenheid vanuit het stadhuis naar alle Leidenaren.
  5. Julia de Groot is de hoogste nieuwkomer op de lijst. Haar ervaring in de zorg als verpleegkundige en voormalig D66 voorzitter themacommissie zorg en welzijn en haar Leidse netwerk als rondvaartschipper neemt ze mee.
  6. Antje Jordan weet alles over duurzaamheid. Haar professionele ervaring op het gebied van energietransitie neemt ze mee in het nog groener maken van Leiden.
  7. Bert Jansen was jaren eigenaar van (studenten)café Odessa en heeft een grote en diverse kennissenkring in Leiden. Zijn ervaring als bareigenaar en nu klusser in de stad neemt hij mee.
  8. Francien Zeggelt is als expert op het gebied van bereikbaarheid en regionale samenwerking in de stad een welkome toevoeging aan elk team. Haar goedlachse karakter zorgt dat verschillen worden overbrugd en doelen worden verwezenlijkt.
  9. Jurriaan Duijn is student bestuurskunde. Hij was eerder fractiemedewerker voor D66 Leiden en werkt momenteel als energieadviseur. Mede als lid van studentenvereniging Augustinus, wil hij graag studenten en jongeren in Leiden een stem geven.
  10. Armin Zukanović is expert in financiën en groot liefhebber van sport. Naast het zorgen dat de stad betaalbaar blijft voor iedereen en dat de gemeente zelf ook nog alles kan betalen, wil hij zich graag inzetten om meer Leidenaren aan het sporten te krijgen
  11. Mieneke van der Hout is in Italië geboren waar haar ouders als expats woonden en kwam als kind pas later naar Nederland. Zij weet hoe belangrijk het is om je thuis te voelen in een stad. Zij is oprichtster van Mama Netwerk Leiden waar ook veel expats lid van zijn en zet zich in voor een goede start van elk kind.
  12. Lisanne van ’t Riet zet zich als bestuurslid van het Leids Els Borst Netwerk al jaren in voor meer diversiteit en inclusiviteit in de politiek. In Leiden en daarbuiten.
  13. Sieger Suurbier weet als jurist met een eigen adviespraktijk wat Leidse ondernemers nodig hebben. Hij wil knelpunten wegnemen en oplossingen bedenken voor een gezond ondernemersklimaat in de stad.
  14. Jesse Koper is coassistent en heeft ruim tien jaar ervaring als mantelzorger en is jaren portefeuillehouder volksgezondheid, welzijn en sport geweest. Door zijn medische, verzorgende en politieke ervaring weet hij hoe belangrijk het is dat zorg, welzijn en sport toegankelijk zijn voor elke Leidenaar.
  15. Roel Beeftink-Funcken heeft meerdere kunstopleidingen voltooid en zet zich al jaren in voor kunst en cultuur in Leiden en daarbuiten. Hij weet hoe onmisbaar kunst en cultuur is voor de samenleving.

Volledige kandidatenlijst

1. Fleur Spijker