Conceptverkiezingsprogramma GR2022

D66 Leiden heeft haar conceptprogramma gepresenteerd, “Samen bouwen aan Leiden”, waarmee we onze ambitie voor de komende jaren uitstippelen. Wij zijn ambitieus en optimistisch en streven ernaar dat Leiden in 2040 de meest leefbare stad in Europa is.

Als lid van D66 in Leiden ben jij nu aan zet.

Het conceptprogramma

Klik hier voor het conceptprogramma

Klik hier voor het conceptprogramma met regelnummers

Als lid van D66 in Leiden kan je tot 30 oktober, 23.59 uur wijzigingsvoorstellen indienen op het conceptprogramma.

Download het format ‘Amendementen’

Je kunt jouw amendement indienen door deze te mailen naar secretaris@d66leidseregio.nl.

Een amendement

Een amendement bestaat uit de volgende onderdelen:
– Titel: Geef jouw amendement een titel die de lading dekt van jouw wijzigingsvoorstel
– Doel: Je kunt delen van de tekst wijzigen of schrappen. Je kunt ook besluiten iets toe te voegen.
– Huidige tekst: Als je iets wilt wijzigen of schrappen, plaats je hier de huidige tekst die je wilt aanpassen.
– Voorgestelde tekst: Als je een stuk tekst wilt toevoegen of wijzigen, plaats je hier de tekstsuggestie die jij wilt doen.
– Toelichting: Plaats hier de toelichting op jouw amendement. Waarom stel jij deze aanpassing voor? Zorg dat jouw toelichting niet langer is dan 100 woorden.

Zorg ervoor dat jouw amendement uiterlijk 30 oktober, 23.59 uur, bij de secretaris van het bestuur is (secretaris@d66leidseregio.nl). De secretaris zal de ontvangst bevestigen. Pas daarna heb je jouw wijzigingsvoorstel officieel ingediend.

Vaststellen programma

Je kunt amendementen indienen tot 30 oktober, 23.59 uur. Daarna zal het bestuur, samen met de Verkiezingsprogrammacommissie, kijken naar de amendementen en deze voorzien van een pre-advies. Tijdens het D66 Stadscongres, op 21 november 2021, stemmen we over alle wijzigingsvoorstellen en stellen we het definitieve, gewijzigde, programma vast.

Laatst gewijzigd op 18 september 2021