Leiden krijgt steeds meer internationale allure

Het gaat goed met Leiden als kennisstad. De stad internationaliseert en dat merken we op het Leiden Bio Science Park, maar ook bij kennisinstellingen als het LUMC, de Universiteit en de Hogeschool. Zij dragen bij aan onze kenniseconomie. Ook het Leids Mediafonds draagt bij aan de stad en D66 blijft zich er vol voor inzetten dat dit fonds op volle kracht door kan gaan.

“Leiden internationaliseert. Een internationaal georiënteerde basisschool is in Leiden hard nodig.”
– Amela Halilović, raadslid Jeugd, Onderwijs en Sport

Een internationaal georiënteerde basisschool is hard nodig in Leiden. Het initiatief voor een internationale school is een gezamenlijke inspanning van de gemeenten Leiden en Oegstgeest en de schoolbesturen PROOLeiden (Openbaar Primair en Speciaal Onderwijs Leiden) en OPOO (Openbaar Primair Onderwijs Oegstgeest). Het ministerie van Onderwijs Cultuur en Wetenschap heeft toestemming gegeven voor een tweede internationale basisschool in de Leidse regio, en ook voor de bekostiging hiervan. Hiermee kunnen we ons onderwijsaanbod in Leiden verbreden zodat alle kinderen de mogelijkheid krijgen tot goed onderwijs.

“Het rijke culturele klimaat in Leiden biedt aan iedereen de mogelijkheid te genieten van een breed aanbod.”
– Susannah Herman, raadslid Zorg, Welzijn en Cultuur

In 2019 verschijnt er een nieuwe cultuurnota en evenementennota. En het fonds voor de beeldende kunst in de openbare ruimte (Lucas van Leyden fonds) gaat daadwerkelijk van start met een selectie van kunst. Er is in Leiden veel om trots op te zijn op cultureel gebied. Museum Boerhaave werd bijvoorbeeld European Museum of The Year. Raadslid Susannah Herman: ‘Het vernieuwde Lakenhal zal ongetwijfeld binnenkort allerlei prijzen gaan pakken, wat een prachtig museum! Het rijke culturele klimaat in Leiden biedt aan iedereen, zowel Leidenaar als toerist, de mogelijkheid te genieten van een breed aanbod.’

Laatst gewijzigd op 11 juli 2019