Jongerenzaken

Ben of voel jij je jong, woon je in Leiden en ben je lid van D66? Sluit je dan aan bij de themacommissie Jongerenzaken! De themacommissie vertegenwoordigt jongeren en studenten binnen D66 Leiden. Gemeentepolitiek heeft onder jongeren vaak een wat stoffig imago, maar wij willen jongeren eraan herinneren dat Leiden ook hún stad is. Zelfs als je hier alleen een paar jaar woont om te studeren, hebben de beslissingen van de gemeente invloed op je leven. Samen willen wij ons inzetten voor een bruisend, talentvol en dynamisch Leiden.

De themacommissie Jongerenzaken is dé plaats worden waar nieuwe, jonge studenten terecht komen als zij inhoudelijk actief willen worden bij de afdeling. De themacommissie is heel breed en raakt aan veel terreinen, maar wij houden ons bijvoorbeeld bezig met huisvesting voor studenten en starters, Leiden als kennisstad, onderwijs en dan vooral de rol van de universiteit in Leiden, en het verenigingsleven en evenementen in de stad. Dit doen wij door:

1. Ons verbonden raadslid – Sander van Diepen – op verzoek te ondersteunen bij kwesties die de politieke actualiteit betreffen;
  2. Onderwerpen te selecteren die nadere aandacht verdienen en diepen deze uit;
  3. Activiteiten te organiseren om jongeren meer bij de Leidse gemeentepolitiek te betrekken;
  4. Invulling te geven aan het thema jongerenzaken in het eerstvolgende verkiezingsprogramma als onderdeel van de PPC.

Naast het raadslid Sander van Diepen, bestaat de themacommissie uit voorzitter Nils Dalmeijer en leden Dave de Jong, Isabel van Zijp, David Smalbrugge en Loran Hempenius. We zijn altijd op zoek naar meer enthousiaste en gemotiveerde jongeren die zich willen inzetten voor een mooier Leiden. Voel jij hier wel iets voor? Dan nodigen we je graag uit om actief te worden bij onze themacommissie. En zoals bij een goede themacommissie vol studenten past, serveren we altijd een biertje tijdens onze vergaderingen!

Voor vragen of opmerkingen kun je Nils Dalmeijer bereiken via nils_dalmeijer@hotmail.com.