Leids Els Borst Netwerk

D66 Leiden maakt werk van meer vrouwen in de politiek. Sinds 2018 is er binnen D66 Leiden een lokale afdeling van het Els Borst Netwerk. Wij willen onder andere:

• De drempel verlagen voor vrouwen om politiek actief te worden
  • Diversiteit agenderen en stimuleren
  • Inspiratie, empowerment en een netwerk bieden aan vrouwelijke leden
  • Trainingen en activiteiten organiseren in het kader van persoonlijke en politieke ontwikkeling
  • Vrouwelijk talent scouten en wijzen op interessante functies binnen de partij

Contact

Wil je meedenken of heb je vragen? Neem dan contact met ons op via elsborstnetwerk@d66leiden.nl en volg op Twitter via @LeidsEBN.

Voor wie?

Het lokale Els Borst Netwerk is er voor D66-vrouwen uit Leiden en de Leidse regio. Ook staan we open voor vrouwen buiten de partij die een interessante bijeenkomst willen bijwonen. Daarnaast zijn mannen binnen onze partij ook van harte uitgenodigd om het Els Borst Netwerk te steunen.

Word lid!
Via onderstaand formulier kun je lid worden van het Els Borst Netwerk Leiden. Let op: hiermee ben je niet automatisch lid van het landelijke EBN. Op de website van het Els Borst Netwerk kun je lid worden van het landelijke netwerk.

*Het lidmaatschap van EBN Leiden is gratis, maar een vrijwillige bijdrage wordt zeer gewaardeerd. Deze vrijwillige bijdrage kan je overmaken naar NL89 RABO 0143 9130 85 ten name van D66 Leiden onder vernoeming van: Els Borst Netwerk Leiden.

Aanmelden Leids EBN

Word lid van het Els Borst Netwerk Leiden
  • Ongeveer 6x per jaar ontvang je van ons een update met nieuws en informatie over aankomende activiteiten.
  • Een vrijwillige bijdrage is welkom, maar heeft geen invloed op je lidmaatschap!
  • Schrijf hier iets over jouw verwachtingen van het Leids EBN. Suggesties zijn van harte welkom!
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Aankomende activiteiten

Eind juni organiseren we een kick-off week. Zien we je bij een van deze activiteiten?

Donderdag 21 juni, Kick-off te water

18.30 – 20.00, Leidse grachten

De kick-off van het Els Borst Netwerk Leiden gaat plaatsvinden op een wel heel Leidse plek: te water! Vaar mee met de EBN-boot en maak kennis met het netwerk en de leden. Niemand minder dan Leidse powervrouw Yael Vinckx (journalist, schrijver,  presentator) zal de opvarenden prikkelen met een goed verhaal. Het bestuur van het Leidse EBN zorgt voor een hapje en een drankje aan boord. Voor dit evenement vragen wij een eigen bijdrage van €12,50. Aanmelden kan hier. Er is maximaal voor 20 personen ruimte op de boot, dus meld je snel aan, want vol=vol!

Zaterdag 23 juni, Landelijke Els Borst Netwerkdag

13.00 – 19.00, De Observant (Stadhuisplein 7, Amersfoort)

EBN Leiden is natuurlijk aanwezig bij het jaarlijkse event van het landelijke EBN op 23 juni in Amersfoort. Tijdens dit event staan tal van inspiratiesessies, trainingen en discussies op het programma. Meer informatie over het programma en de aanmeldlink vind je op de website. De dag is gratis voor leden van het landelijke Els Borst Netwerk.

Dinsdag 26 juni, Meer vrouwen in de provinciale politiek

Inloop 19.30, programma 20.00 – 21.30, borrel 21.30, Old School (Pieterskerkhof 4a, Leiden).

Volgend jaar zijn de verkiezingen voor de Provinciale Staten en ook in Zuid-Holland zijn de voorbereidingen in volle gang. EBN Leiden ziet natuurlijk ook bij deze verkiezingen graag een gebalanceerde lijst en ruimte voor de stem van de vrouwen binnen de partij. Op dinsdag 26 juni organiseren we een avond waar je alles te weten kunt komen over deze verkiezingen, kandidaatstelling en de belangrijke thema’s. Sprekers zijn onder andere Janelle Bade (statenlid Zuid-Holland),  Amela Halilović (raadslid Leiden), Wietske Veltman (programmacommissie) en Helga Bijker (talentencommissie). Meld je aan via dit aanmeldformulier. De toegang is gratis!

Laatst gewijzigd op 20 juni 2018